Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
14-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!
fot. MS
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Leo Express otwarty dostęp na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny przez CMK. Przewidziano kursowanie pięciu par przez pięć lat, począwszy od grudnia 2025 roku. Czas przejazdu ma wynosić niespełna 3 godziny.

Rozkład jazdy obejmuje pięć par pociągów. Godziny odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia to 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32. Z Krakowa pociągi Leo Express mają odjeżdżać o 6:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19. Deklarowany czas przejazdu to 2 godziny i 52 minuty – porównywalnie z niektórymi dzisiejszymi pociągami kategorii IC (zależnie od trasy), szybciej od TLK, lecz wolniej od EIC i większości EIP (z jednym wyjątkiem).

Tabor znany z pociągów Kraków – Praga

Przewidywane do obsługi stacje to Kraków Główny, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia – możliwe jest jednak rozszerzenie siatki postojów o dodatkowe lokalizacje pod warunkiem złożenia wniosku.

Pociągi będą obsługiwane dalekobieżnymi EZT z rodziny Flirt (seria 480). Już przed pandemią COVID-19 Leo Express obsługiwał nimi połączenia z Krakowa do Pragi, a niedawno otrzymał zgodę UTK na zwiększenie liczby kursów w tej relacji. Przewoźnik ma prawo do zastąpienia ich innym taborem o zbliżonych parametrach.

Nikt nie wnioskował o badanie

W czerwcu bieżącego roku Leo Express wnioskował o prawo do uruchamiania komercyjnych pociągów przez pięć rocznych rozkładów jazdy, od grudnia 2025 do grudnia 2030 r. Przewoźnik nie zachował więc wymaganego odstępu między złożeniem wniosku a planowanym rozpoczęciem wykonywania przewozów (półtora roku). Mimo to decyzja prezesa UTK była pozytywna – było to możliwe dzięki temu, że PKP Intercity ani inne uprawnione podmioty nie zażądały badania równowagi ekonomicznej.

Nie jest to pierwszy wniosek Leo Express o otwarty dostęp na trasie Warszawa – Kraków. Poprzedni został złożony w roku 2019. Do uruchomienia pociągów jednak wówczas nie doszło, a przewoźnik wycofał swoją aplikację wiosną 2022 r.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 05 listopada 2024

Koleje Mazowieckie: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

Transportowa Polska wielu prędkości

Infrastruktura

Transportowa Polska wielu prędkości

Paweł Rydzyński 03 listopada 2024

Zobacz również:

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 05 listopada 2024

Koleje Mazowieckie: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

Transportowa Polska wielu prędkości

Infrastruktura

Transportowa Polska wielu prędkości

Paweł Rydzyński 03 listopada 2024

Zobacz również:

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5